راشد يزدي:امنيت مردم حاصل خون شهداي نيروي انتظامي است

يزدفردا- نخستين سالگرد شهداي نيروي انتظامي که در درگيري با اشرار مسلح در روستاي " دومک" از توابع بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان به شهادت رسيده بودند در مسجد جامع برگزار شد.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا"در اين مراسم حجت السلام راشد يزدي با تشريح جايگاه شهيد و شهادت از ديدگاه اسلام گفت: شهيد در اسلام از جايگاه و منزلت والايي برخوردار است.

وي با بيان اينکه تنها کساني در تاريخ ماندگارند که سازنده تاريخ هستند، افزود: مرگ، حريف شهيد نمي شود چون شهيد براي ارزشها مبارزه کرده و در راه خدا و براي زنده نگهداشتن دين خدا کشته شده است. شهيد براي هميشه تاريخ جاودان است ودر قلب مردم جاي دارد.

وي ادامه داد: شهدا برندگان زندگي هستند و جزو سه قشر شفاعت کننده بعد از انبيا و علما قرار دارند.

حجت الاسلام راشد يزدي گفت: خانواده معظم شهدا چشم و چراع مردم هستند و از بزرگترين افتخارات شان اين است که هديه اي در راه خدا تقديم کرده اند. وي افزود: کساني که در سيستان و بلوچستان براي دفاع از حيثيت نظام و برقراري امنيت و آرامش براي مردم خدمت مي کنند و برخي از آنان به فيض شهادت نايل مي آيند داراي جايگاه والايي در نزد ملت هستند.

وي اضافه کرد: آسودگي خيال و امنيت و آرامش موجود براي تحصيل، اشتغال و زندگي ارمغان جان فشاني همين شهداست.

در اين مراسم فرزند يکي از شهدا با قرائت مقاله اي و يکي از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) با مداحي، ياد وخاطره شهداي حماسه دو مک را گرامي داشتند.

لازم به ذکر است، شهيدان امير " سرتيپ دوم عبدالله دشتي زاده" معاون آگاهي فرماندهي انتظامي زاهدان، " سروان منصور کاشف"، " سروان حسين علي سرگزي"، " ستوان محمد رضا هادي"، " سرباز وظيفه مهدي خادمي"، " بسيجي علي پودينه"، " بسيجي مجتبي ميرشکار" و " بسيجي سيد محمد حسين مولايي" يک سال قبل در درگيري با اشرار مسلح در منطقه دومک از توابع بخش نصرت آباد زاهدان به شهادت رسيدند.

به گفته معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان، در تيرماه سال گذشته يک اکيپ از پرسنل انتظامي زاهدان به سرپرستي سرتيپ دشتي زاده به نيابت از دستگاه قضايي براي دستگيري يکي از اشرار معروف و با سابقه منطقه عازم روستاي دومک شده بودند که اشرار مسلح از عزيمت آنان مطلع و در مسير راه کمين کرده و ناجوانمردانه آنان را به شهادت رساندند.

در اين مراسم استاندار سيستان و بلوچستان، دکتر شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي، مديران کل و مسئولان دستگاه هاي اجرايي، فرمانده نظامي و انتظامي، خانواده معظم شهدا و قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند.

همچنين در پايان اين مراسم شرکت کنندگان پس از اقامه نماز، پيکر پاک شهيد گروهبان يکم " قاسم کندري" از مسجد جامع تا گلزار شهدا تشييع شد.

شهيد کندري سه روز قبل در درگيري با اشرار مسلح در منطثه ايرانشهر به درجه رفيع شهادت نايل آمده بود.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا